Nyitólap > Ló és egészség > Felszerelés >

A lókiképzésbe is beköszöntött az űrkorszak

Tökéletes kontroll

Hatalmas pénzek forognak a lóversenyzésben, a tenyésztők és az istállótulajdonosok semmit sem bíznak a véletlenre. Komoly igény a képzés során a ló minden rezdülésének pontos megfigyelése.

Szerkesztett sajtóanyag

Akár egy XXI. századi lovaskocsi, vagy egy kísérleti hibrid autó is lehetne ez a négy tonnás jármű. Az átlagos leginkább szemlélő pedig viccnek is gondolhatja. Pedig kifejlesztői egyik megállapítás sem helytálló.

A különleges járművet a török Kurt Systems számára készítette a Roush Technologies nevű autótuningolással foglalkozó cég. A Kurt Systems világelső a versenyló- és tevekiképző felszerelések terén.

A tervezést, fejlesztést és a gyártást is teljes egészében Törökországban végezték - az eredmény egy olyan jármű lett, amely 60 km/órás sebességig képes folyamatosan monitorozni edzés közben lovat vagy tevét.

A meglepő külsejű háromszemélyes gép dízelmeghajtású, automata váltós. Középen ül a vezető, kétoldalt pedig a ló edzője, és az állatorvos foglalhat helyet.


Edzőautó - rengeteg pénz forog kockán, tökéletes kontrollt akarnak

A lovat a jármű elején egy indulóállást formázó helyre lehet beállítani, ahol szabadon sétálhat, ügethet, vagy vágtázhat is. Ezalatt pedig minden mozdulatát tökéletesen tudják ellenőrizni az utastérből.

A fedélzeti rendszerek a ló szívverését, vér és oxigénellátását, fizikai állapotát képesek nyomon követni. Természetesen nem maradhatott ki a zsokét emuláló hidraulikusan irányított nyereg sem.

A nyitott elejű állás a jármű elején külön kormányozható, egy villanymotorokkal működtetett kantár biztosítja, hogy a ló és a jármű haladási iránya mindig megeggyezzen.

A hátsókerékmeghajtású jármű a Ford F150-es teherautó vázára épült, a meghajtásról a Volvo 2.4 literes dízelmotorja gondokodik.

"A Kurt lókiképző programja szokatlan, de nagy hatású bemutatója cégünk mérnöki képességeinek" mondja a járműről Andrew Williams, a Roush elnöke.

Daniele Camuffo, a Kurt Sytems általános igazgatója ehhez még annyit tett hozzá, hogy azért választották a Rusht, mert meg voltak győződve arról, hogy a cég képes lesz ezt a pályán és azon kívül is használható edzőgépet elkészíteni, "kielégíteni a lóverseny iparág egyre kifinomultabb igényeit."

A jármű sorozatgyártása hamarosan megkezdődik, és a Kurt Systems meggyőződése, hogy az ilyen, és ehhez hasonló szigorúan ellenőrzőtt edzőkörnyezetek hamarosan bevett gyakorlattá válnak a legnagyobb istállóknál és tenyésztőknél.