Nyitólap > Hírek >

Újraértelmezik a lómeghajtású járművet

2008 február 11, hétfő

Florida állam két problémát készül orvosolni egyszerre: egyfelől hegyben áll a lószar, másfelől pedig alternatív üzemanyagokra van szükség. Szarból benzint?


Az Ocala.com nyomán

Az egész azzal kezdődött, hogy Marion községben új, szigorú viztisztasági rendeletet hoztak. A környéken istállóban tartott 25 000 ló (a teljes állmány fele) évente 400 000 tonna ürüléket és szemetet termel. Ennek a hatalmas mennyiségnek az eltüntetésére kerestek megoldást a helyiek.

Első körben egy 25 millió dolláros erőművet tervez építeni a Floridai telivértartók és tenyésztők szövetsége, amely évente 100 000 tona hulladékot képes elégetni, illetve árammá alakítani. A teljes mennyiség háromnegyede viszont még így is megmarad.

Üzemanyagot a farmokról

A maradék 300 000 tonna eltüntetését az üzemanyagot a farmokról program keretében tervezik megoldani: az idén a programhoz rendelkezésre álló összeg több, mint hatszorosának megfelelő, 161 millió dollárnyi támogatási igény érkezett az államhoz.

Etesse a lovát - a trágya még sokat érhet

Egy ló egy év alatt termelt trágyájával 10 ezer kilométert haladhatna egy hidrogén hajtású Toyota személyautó, amennyiben a trágyából biogázt, abból pedig villanyáramot, majd vízbontással hidrogént állítanának elő - hangzott el a decentralizált energiaellátásról rendezett konzultáción szerdán Budapesten.

A Széchenyi Hajós Egylet Népfőiskola Alapítvány által szervezett rendezvény fő témája a személyi energiaellátás volt, amely decentralizált energia-előállításnak is nevezhető. Az egyik konstrukció lényege, hogy kisméretű reaktorokban biogázt állítanak elő, amelyet követően egy gázzal hajtott motor - generátort forgatva - villanyáramot termel.

A konstrukció alapja az a biogáz reaktor, amellyel Kiss Péter tavaly díjat nyert a fiatal feltalálók pályázatán. Jelenleg kipróbálás előtt áll az első elkészült berendezés. A biogáz reaktor fűtőanyaga lehet lótrágya, kerti fű, vagy akár a házi szennyvíztisztító iszapja is. A gáztermelésből visszamaradt anyag pedig - szárítás után - pelletálható, a pellet pedig elégethető.

Az energiatermelés következő fázisa egy dízelmotort tartalmaz, amely 10 százalék biodízel üzemanyaggal és 90 százalék biogázzal működik. A biodízelt a gép magának sajtolja - például repcéből - és az áramtermelő generátor mellett pelletáló berendezést is hajt. (Forrás:Promenád.hu)